dinsdag 12 februari 2008

Kamer van Koophandel

De FNV heeft mij begin februari 2008 voorgedragen als bestuurslid van de Kamer van Koophandel Amsterdam. Op 7 februari 2008 had ik mijn eerste Algemene Bestuursvergadering. De Kamer van Koophandel heeft in totaal 24 bestuursleden en een voorzitter. De bestuursleden bestaan voor 2/3 uit werkgeversorganisaties (VNO/NCW en MKB) en 1/3 uit werknemersorganisaties (CNV, Unie MHP en FNV). De bestuurders zitten overigens zonder ruggespraak van de organisaties in het bestuur.

Vandaag had de Kamer van Koophandel een "dag van de commissies" georganiseerd. Daar heb ik nader kennis mogen maken met de andere bestuursleden en medewerkers van de Kamer van Koophandel. We zijn op hoofdlijnen geïnformeerd over de thema's van de regiocommissies. Na afloop van de bijeenkomst ben ik met een goed gevoel weggegaan. Ik kijk er al naar uit om een bijdrage te leveren aan het stimuleren van de regionale economie. Uiteindelijk leidt meer duurzame bedrijvigheid tot meer werkgelegnheid in de regio. Dat is voor mij de drijfveer om mij optimaal in te zetten.

Geen opmerkingen: